ΣΧΟΛΕΙΟ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;

Πήγαινε κάτω

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;  Empty ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 01, 2017 10:53 pm


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;  Hpim4610

Μεγάλη κόντρα έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα σε δύο κλάδους εργαζομένων στο χώρο της Προσχολικής Αγωγής. Από τη μια είναι οι νηπιαγωγοί που εργάζονται στις δομές του Υπουργείου Παιδείας, δηλαδή στα νηπιαγωγεία. Από την άλλη είναι οι εργαζόμενες σε παιδικούς σταθμούς.

Κυκλοφόρησε μάλιστα και ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ που δείχνει πόσο τεταμένη είναι η κατάσταση ανάμεσα στους δύο κλάδους:

http://www.pasyvn.gr/el/enimerwsi-nea-anakoinoseis/593-deltio-typou-poe-ota-kai-pasyvn-ta-pronhpia-eggrafontai-stous-paidikoys-stathmoys.html

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τις τελευταίες μέρες και εν όψει των εγγραφών των παιδιών βρεφικής και προνηπιακής ηλικίας στους Παιδικούς Σταθμούς, η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών έγιναν αποδέκτες πληθώρας τηλεφωνημάτων από γονείς, οι οποίοι αναστατωμένοι μας γνωστοποίησαν, ότι συγκεκριμένοι κύκλοι ενημερώνουν τους γονείς ότι τα παιδιά ηλικίας 4 έως 5 ετών απαγορεύεται να εγγραφούν στους Παιδικούς Σταθμούς της χώρας και πρέπει να εγγραφούν υποχρεωτικά στα Νηπιαγωγεία.

Οι ψευδείς και εσκεμμένες διαδόσεις έχουν δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στους γονείς, οι οποίοι επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στους Παιδικούς Σταθμούς και πολλοί εξ αυτών είναι δικαιούχοι και χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Εναρμόνιση της Οικογενειακής με την Επαγγελματική Ζωή…». Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρο τον Παιδικών Σταθμών με εμπλεκόμενους φορείς το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Εργασίας, τους Δήμους κτλ.

Κάνουμε γνωστό με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ότι οι Παιδικοί Σταθμοί όλης της επικράτειας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εγγράφουν και φιλοξενούν παιδιά προνηπιακής ηλικίας.

Όσον αφορά αυτούς που για ιδιοτελή συμφέροντα, παίζουν με την αγωνία των γονέων, επισημαίνουμε και υπενθυμίζουμε ότι η διασπορά ψευδών ειδήσεων τιμωρείται από τον νόμο.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών επιφυλάσσονται να υποβάλουν σχετική αναφορά ενώπιον του εισαγγελέα πρωτοδικών Αθηνών.

Καλούμε τους γονείς να συνεχίσουν να εμπιστεύονται και να εγγράφουν τα παιδιά τους στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, οι οποίοι παρέχουν Προσχολική Αγωγή, Εκπαίδευση και Φροντίδα, στα παιδιά Βρεφικής και προνηπιακής ηλικίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες αρχές της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας.

Από το γραφείο τύπου της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και το γραφείο τύπου του ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ.

Την ίδια ώρα οι νηπιαγωγοί του Υπουργείου Παιδείας πνέουν μένεα και διαμαρτύρονται που οι ΒρεφοΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ αυτοαποκαλούνται ΒρεφοΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ. Και δε νομίζω το θέμα να είναι μόνο λεκτικό. Εξάλλου οι νηπιαγωγοί έχουν παρόμοιο αγώνα ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και για την καθιέρωση του όρου "προσχολική ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ" αντί του όρου "προσχολική ΑΓΩΓΗ" που μέχρι τώρα ήταν διαδεδομένος. Προσωπικά δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει πίσω από όλα αυτά:

1. Οι νηπιαγωγοί αντιμετωπίζουν κατάσταση σύνθλιψης του κλάδου τους ανάμεσα στους παιδικούς σταθμούς από τη μια και το δημοτικό σχολείο από την άλλη;

2. Ή το νηπιαγωγείο επιχειρεί να εκτοπίσει τους παιδικούς σταθμούς;

Στο αφιέρωμα που θα ακολουθήσει θα παρακάμψουμε αυτά τα ερωτήματα και θα προσπαθήσουμε να φωτίσουμε τι ακριβώς συμβαίνει με το χώρο των παιδικών σταθμών ή των βρεφονηπιακών σταθμών. Και συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με τις εκεί ή και τους εκεί εργαζόμενους.

________________________________

* Η πιο κατάλληλη φωτογραφία που σκέφτηκα για το παρόν αφιέρωμα προέρχεται από το προσωπικό μου αρχείο. Πρότυπο νηπιαγωγείο της Σχολής Νηπιαγωγών Καλλιθέας, αρχές της δεκαετίας του 60. Και ανάμεσα στα νήπια η αφεντιά μου. Τριών ετών περίπου. Ένα μικροσκοπικό ανθρωπάκι που συνόδευε εκείνη την ημέρα τη μητέρα του και σπουδάστρια της σχολής νηπιαγωγών. Με το ίδιο βλέμμα θα προσπαθήσω να διερευνήσω το ζήτημα της προσχολικής αγωγής. Από τη μεριά δηλαδή του παιδιού. Και την παιδαγωγική διάσταση.

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

https://sxoleio.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;  Empty Απ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 01, 2017 11:02 pm

Βήμα πρώτο. Ας εξετάσουμε τα επαγγελματικά δικαιώματα που αναφέρουν οι σχολές φοίτησης:


Επαγγελματικά Δικαιώματα

Τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) καθορίζονται με το Προεδρικό Διάταγμα υπ΄ αριθ. 523 ΦΕΚ 203/24-12-91, Τεύχος Α΄, όπως προβλέπουν οι διατάξεις του εδ. (γ) της παρ. 2 του άρθρου 25 του Ν. 1404/1983 (ΦΕΚ 173).

Ειδικότερα:

Οι πτυχιούχοι Βρεφονηπιοκόμοι με βάση τις επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις τους μπορούν να απασχοληθούν είτε αυτοδύναμα είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες στους παρακάτω τομείς:

στη μελέτη, οργάνωση και λειτουργία χώρων για βρέφη και παιδιά προσχολικής ηλικίας,

με τη θεωρητική και εφαρμοσμένη διδασκαλία μαθημάτων της ειδικότητάς τους

με τον σχεδιασμό, οργάνωση και εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων για την ολόπλευρη ανάπτυξη και αγωγή των βρεφών και παιδιών προσχολικής ηλικίας,

με τη στήριξη και την παροχή υπηρεσιών των οικογενειών, αλλά και της κοινότητας μέσω της ανάπτυξης κατάλληλων προγραμμάτων στήριξης και συνεργασίας,

με ερευνητικά προγράμματα που αφορούν την εξέλιξη και εφαρμογή καινοτομιών στην φροντίδα και αγωγή βρεφών και παιδιών προσχολικής ηλικίας,

με κάθε άλλη δραστηριότητα η οποία εναρμονίζεται με το αντικείμενο της ειδικότητάς τους ως απόρροια της εξέλιξης της παιδαγωγικής επιστήμης και ειδικότερα της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής στα βρέφη και τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.


Οι πτυχιούχοι Βρεφονηπιοκόμοι έχουν δικαίωμα απασχόλησης, είτε σαν στελέχη, σε Κέντρα Βρεφών και Νηπίων καθώς και Νηπιακούς και Βρεφικούς Σταθμούς του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα εκτός των εκπαιδευτικών κέντρων αρμοδιότητας ΥΠΕΠΘ (νηπιαγωγείο), είτε σαν αυτοαπασχολούμενοι στα εξής αντικείμενα και δραστηριότητες:

Αγωγή και φροντίδα παιδιών προσχολικής ηλικίας από δύο μηνών μέχρι εγγραφής τους στο δημοτικό σχολείο.

Ιδρυση και λειτουργία Βρεφονηπιακών και Παιδικών Σταθμών.

΄Ασκηση κάθε άλλης επαγγελματικής δραστηριότητας που εμφανίζεται στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, από την εξέλιξη της Παιδαγωγικής επιστήμης γενικότερα και του κλάδου της Βρεφονηπιοκομίας ειδικότερα, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της κάθε φορά ισχύουσας νομοθεσίας.

Εξελίσσονται σε όλο το φάσμα της διοικητικής ιεραρχίας της σχετικής με τους τομείς της ειδικότητάς τους σύμφωνα με την κάθε φορά ισχύουσα νομοθεσία.

Απασχόληση στην εκπαίδευση (ΕΠΑΛ, ΤΕΙ, ΙΕΚ) σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

Συμμετοχή, ως μέλη, σε ερευνητικές ομάδες σε θέματα της ειδικότητάς τους.

Εργασία σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Γίνονται δεκτοί/ές από Πανεπιστήμια της Ελλάδας, της Ευρώπης και των ΗΠΑ για απόκτηση μεταπτυχιακού και διδακτορικού τίτλου σπουδών

Φοίτηση στην ΑΣΠΑΙΤΕ

Συμμετοχή σε κατατακτήριες εξετάσεις για εισαγωγή τους σε όλα τα τμήματα των ΤΕΙ και ορισμένα των ΑΕΙ




Ξεμπερδευτήκαμε τώρα;;; Μπα....... Αφενός ο όρος βρεφονηπιαγωγός δεν υπάρχει στο κείμενο αυτό αφετέρου όμως βλέπουμε ότι οι πτυχιούχοι μπορούν να αναλάβουν παιδιά και νηπιακής ηλικίας και όχι μόνο τη φροντίδα τους αλλά και την αγωγή και την εκπαίδευσή τους! Άρα;;;;;;;;;;;;;


Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

https://sxoleio.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;  Empty Απ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;

Δημοσίευση από Admin Κυρ Μάης 07, 2017 11:50 pm

Η αλλαγή του ονόματος:

http://www.pasyvn.gr/images/stories/591/ap_pasyvn_20.pdf

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΜΑΡΝΗ 10 - 104 33 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 210-8239503
Κιν.Προέδρου: 6977857688
FAX: 210-8239573
e-mail: pasybn@otenet.gr
Ιστοσελίδα: www.pasyvn.gr

Αθήνα, 24/04/2017
Αριθμ. Πρωτ: 20
Προς: • Υπουργό Εσωτερικών
κο Σκουρλέτη Πάνο
• Γενικό Γραμματέα
Υπουργείου Εσωτερικών
κ. Πουλάκη Κωνσταντίνο
• ΠΟΕ - ΟΤΑ

Θέμα: «Μετονομασία του Κλάδου ΤΕ Βρεφονηπιοκομίας σε Κλάδο ΤΕ Προσχολικής
Αγωγής»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Δεχθείτε τους εγκάρδιους χαιρετισμούς του Διοικητικού Συμβουλίου του
Πανελλήνιου Συνδέσμου Βρεφονηπιαγωγών.

Στα πλαίσια του Πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Εσωτερικών, «Ρυθμίσεις για τον
εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών
Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) – Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση,
τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. – Ευρωπαϊκοί Όμιλοι
Εδαφικής Συνεργασίας και άλλες διατάξεις»
παρακαλούμε να συμπεριλάβετε άρθρο για την μετονομασία του κλάδου ΤΕ
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ σε κλάδο ΤΕ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.
Η μετονομασία του κλάδου είναι αναγκαία, αφού με Π.Δ. τα Τμήματα
Βρεφονηπιοκομίας των ΑΤΕΙ Αθήνας (Π.Δ. 226/2006, Φ.Ε.Κ 227/19-10-2006), Ηπείρου
(Π.Δ. 84/2013, Φ.Ε.Κ. 124/03-06-2013), και Θεσσαλονίκης (Π.Δ. 82/2013, Φ.Ε.Κ. 123/03-
06-2013), μετονομάστηκαν σε τμήματα Προσχολικής Αγωγής.
Ο όρος «βρεφονηπιοκόμος» έχει καταργηθεί καθώς τα Τμήματα Βρεφονηπιοκομίας
των ΤΕΙ έχουν μετονομαστεί σε Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.
Η αλλαγή αυτή στην ονομασία του Τίτλου Σπουδών πραγματοποιήθηκε προκειμένου
να εναρμονιστεί ο τίτλος σπουδών του Κλάδου μας με το Πρόγραμμα Σπουδών και το
σύγχρονο ρόλο του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας.
Η επιβεβλημένη αυτή αλλαγή όμως έγινε, χωρίς παράλληλα να πραγματοποιηθεί η
αντίστοιχη αλλαγή–διόρθωση στους πίνακες Κλαδολογίου-Προσοντολογίου, με
αποτέλεσμα να παρατηρείτε αναντιστοιχία με του Τίτλου Σπουδών των αποφοίτων με
την ονομασία του Κλάδου στο Κλαδολόγιο-Προσοντολόγιο.


Σελίδα 2 από 2

Μετά τα ανωτέρω, είναι επιβεβλημένο η ονομασία του Κλάδου στο Προσοντολόγιο-
Κλαδολόγιο, να εναρμονίζεται πλήρως με τον τίτλο Σπουδών των αποφοίτων των
ανωτέρω Τμημάτων.

Προκειμένου να συμπεριληφθούν και οι απόφοιτοι των τμημάτων
Βρεφονηπιοκομίας παλαιότερων ετών προτείνουμε η τροποποίηση του Π.Δ.
37α/1987 (Φ.Ε.Κ. 11/.Α΄/1987), όπως συμπληρώθηκε με το Π.Δ. 50/2001 ( Φ.Ε.Κ. 39/α ́/5-
3-2001) να έχει ως εξής:

Κλάδος ΤΕ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ:

Πτυχίο ή δίπλωμα Τμήματος Βρεφονηπιοκομίας ή Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ ή το
ομώνυμο πτυχίο ή δίπλωμα Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.) ΤΕΙ ή αντίστοιχο
κατά ειδικότητα πτυχίο ή δίπλωμα ΤΕΙ ή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε.)
ΤΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης
ειδικότητας ή το ομώνυμο ή αντίστοιχο κατά ειδικότητα πτυχίο ΚΑΤΕΕ ή ισότιμος
τίτλος της ημεδαπής ή αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και είμαστε στην διάθεσή σας για κάθε
διευκρίνιση.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας

Καλαϊτζή Ευαγγελία Δημούδης Αθανάσιος

Μάλιστα... εδώ βλέπουμε ότι οι πρώην βρεφονηπιοκόμοι και νυν βρεφονηπιαγωγοί ζητούν να ονομαστεί ο κλάδος τους από ΤΕ
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ σε κλάδο ΤΕ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.

Και με δεδομένο ότι ήδη έχει αλλάξει τίτλο ο χώρος που τους παρέχει το πτυχίο τους. Δηλαδή οι σχολές των ΑΤΕΙ που μέχρι πρότινος (2006 κάποια και 2013 άλλα) ονομάζονταν Τμήματα Βρεφονηπιοκομίας των ΤΕΙ και πλέον έχουν μετονομαστεί σε Τμήματα Προσχολικής Αγωγής.

Όμως στην αλλαγή αυτή στέκονται αντίθετες οι νηπιαγωγοί! Τι αντίθετες; Είναι εξαγριωμένες.

Και αλίμονο ακόμη και σε όποιον τολμήσει να πει ότι έχουν δικαίωμα και οι Βρεφονηπιαγωγοί να ομιλήσουν!

Πόλεμος για τις λέξεις;

Όχι!

Αυτό που πραγματικά διακυβεύεται είναι οι θέσεις εργασίας. Και συγκεκριμένα για την αγωγή των προνηπίων.

Θα μείνουν κάποια στους παιδικούς σταθμούς;

Θα περάσουν ΟΛΑ υποχρεωτικά στο Υπουργείο Παιδείας και στα υπ' αυτό εποπτευόμενα νηπιαγωγεία;


Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

https://sxoleio.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;  Empty Απ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 08, 2017 12:08 am

Ιδού και η απόδειξη όσων υποστηρίξαμε πριν. Για ποιο λόγο γίνεται ο καβγάς.



Δελτίο Τύπου Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ:

Τα προνήπια εγγράφονται στους Παιδικούς Σταθμούς

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Τις τελευταίες μέρες και εν όψει των εγγραφών των παιδιών βρεφικής και προνηπιακής ηλικίας στους Παιδικούς Σταθμούς, η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών έγιναν αποδέκτες πληθώρας τηλεφωνημάτων από γονείς, οι οποίοι αναστατωμένοι μας γνωστοποίησαν, ότι συγκεκριμένοι κύκλοι ενημερώνουν τους γονείς ότι τα παιδιά ηλικίας 4 έως 5 ετών απαγορεύεται να εγγραφούν στους Παιδικούς Σταθμούς της χώρας και πρέπει να εγγραφούν υποχρεωτικά στα Νηπιαγωγεία.

Οι ψευδείς και εσκεμμένες διαδόσεις έχουν δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στους γονείς, οι οποίοι επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στους Παιδικούς Σταθμούς και πολλοί εξ αυτών είναι δικαιούχοι και χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Εναρμόνιση της Οικογενειακής με την Επαγγελματική Ζωή…». Το πρόγραμμα υλοποιείται στο χώρο τον Παιδικών Σταθμών με εμπλεκόμενους φορείς το Υπουργείο Εσωτερικών, το Υπουργείο Εργασίας, τους Δήμους κτλ.

Κάνουμε γνωστό με τον πιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, ότι οι Παιδικοί Σταθμοί όλης της επικράτειας, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εγγράφουν και φιλοξενούν παιδιά προνηπιακής ηλικίας.

Όσον αφορά αυτούς που για ιδιοτελή συμφέροντα, παίζουν με την αγωνία των γονέων, επισημαίνουμε και υπενθυμίζουμε ότι η διασπορά ψευδών ειδήσεων τιμωρείται από τον νόμο.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών επιφυλάσσονται να υποβάλουν σχετική αναφορά ενώπιον του εισαγγελέα πρωτοδικών Αθηνών.

Καλούμε τους γονείς να συνεχίσουν να εμπιστεύονται και να εγγράφουν τα παιδιά τους στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, οι οποίοι παρέχουν Προσχολική Αγωγή, Εκπαίδευση και Φροντίδα, στα παιδιά Βρεφικής και προνηπιακής ηλικίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες αρχές της Παιδαγωγικής και της Ψυχολογίας.

Από το γραφείο τύπου της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. και το γραφείο τύπου του ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ.


Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

https://sxoleio.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;  Empty Απ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 08, 2017 12:31 am

χμ.... κοίτα να δεις πόσα πράγματα δε γνωρίζαμε...  εγκλωβισμένοι στη δική μας δομή εκπαίδευσης, την πρωτοβάθμια...  

όμως γηράσκουμε αεί διδασκόμενοι και ήρθε η ώρα να δούμε και την άλλη όψη των πραγμάτων όπως περιγράφεται στο παρακάτω έγγραφο:


Απάντηση-Δήλωση στις Ανακοινώσεις του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών



Αθήνα, 24/03/2017
Αριθμ. Πρωτ: 16

Προς
Σύλλογο Αναπληρωτών
Νηπιαγωγών



Με μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε την επιστολή του Συλλόγου σας προς τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στη συνέχεια με απορία διαπιστώσαμε ότι επανήλθατε με νέα ανακοίνωση με τίτλο «Η δύναμη της χειραγώγησης μέσω της καταπάτησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων» σε διαδικτυακούς τόπους, υπογεγραμμένη από την Πρόεδρο κ. Μαρία Σπανού και την Γ. Γ. κ. Χαρίκλεια Θεοδωράκη.

Στα κείμενά σας αυτά καθώς και σε επανειλημμένες δημοσιεύσεις σας, επιχειρείται η σαφής υποτίμηση και πλήρης απαξίωση του ρόλου των Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών αλλά και της επαγγελματικής και επιστημονικής κατάρτισης των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας, αποφοίτων των τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ.

Ταυτόχρονα, προκαλείτε σύγχυση και παραπληροφόρηση στο κοινό, και δη με τρόπο που περιλαμβάνει αφενός πληθώρα ανακριβών στοιχείων, αφετέρου τουλάχιστον ελλιπή ενημέρωση ως προς τις ευρωπαϊκές και διεθνείς εξελίξεις, επιστημονικές, ερευνητικές και πολιτικές, στον τομέα της προσχολικής εκπαίδευσης.

Είναι πλέον αναγνωρισμένο στη διεθνή βιβλιογραφία της εκπαίδευσης όσο και της παιδοψυχιατρικής, ότι η προσχολική περίοδος, που διαρκεί από τα 0 μέχρι τα έξι χρόνια ενός παιδιού, έχει σημαντικότατες επιπτώσεις στην εξέλιξη και μετέπειτα ζωή του. Για το λόγο αυτό η επένδυση στην προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα αποτελεί, σύμφωνα με διατύπωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήδη από το 2011, «από τις καλύτερες επενδύσεις που μπορούμε να κάνουμε για τα παιδιά μας και για το μέλλον της Ευρώπης», καθώς η ποιοτική προσχολική εκπαίδευση είναι αποτελεσματικότερη από οποιαδήποτε μεταγενέστερη παρέμβαση.

Για το λόγο αυτό άλλωστε, στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και διεθνώς, και ήδη πλέον και στη χώρα μας, σχεδιάζονται ή εφαρμόζονται σημαντικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα στην κατεύθυνση της άρσης της διχοτόμησης (Παιδικοί Σταθμοί – Νηπιαγωγεία) και της ολιστικής και ενιαίας προσέγγισης της εκπαίδευσης και αγωγής στην προσχολική ηλικία.

Σε χώρες όπως η Φιλανδία, η Ισπανία, η Αυστρία, η Δανία, η Σουηδία, η Γαλλία, η Ν. Ζηλανδία κ.α., οι υπηρεσίες παροχής προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας έχουν ενταχθεί σε ένα κοινό εκπαιδευτικό φορέα, ο οποίος υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας.

Ως εκ τούτου, με έκπληξη διαπιστώνουμε, ότι επιλέγετε να αγνοείτε συστηματικά ή/και να αποσιωπείτε τα σύγχρονα αυτά δεδομένα, παρά το γεγονός ότι σηματοδοτούνται μεγάλης σημασίας και σπουδαιότητας αλλαγές στο χώρο της Π.Ε.Φ (Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα), και ενώ σταδιακά υιοθετούνται πολιτικές από πλευράς των αρμοδίων, εναρμονισμένες με τα πλέον σύγχρονα επιστημονικά ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα, τα οποία είναι προς την κατεύθυνση της ολιστικής προσέγγισης.

Ο ισχυρισμός σας ότι οι "…..οι παιδικοί σταθμοί αποτελούν κοινωνική δομή της Πολιτείας, απευθυνόμενη σε παιδιά 0-3 ετών, παρέχοντας αποκλειστικά υπηρεσίες φύλαξης και φροντίδας", είναι αναχρονιστικός, μετέωρος επιστημονικά και θα ήταν ακριβής για τα δεδομένα της βιομηχανικής επανάστασης, κατά την οποία η δημιουργία χώρων φιλοξενίας των μικρών παιδιών κρίθηκε αναγκαία για τους εργαζόμενους γονείς προκειμένου τα παιδιά να μη μένουν αφύλακτα και χωρίς φροντίδα. Έκτοτε όμως έχουν επέλθει πληθώρα επιστημονικών ερευνών, οικονομικών, πολιτισμικών και κοινωνικών αλλαγών, με αποτέλεσμα εδώ και χρόνια οι Παιδικοί Σταθμοί να επιτελούν ένα πολύ διαφορετικό ρόλο στο χώρο της Προσχολικής Αγωγής και στην κοινωνία.

Με το Π.Δ. 523/1991 κατοχυρώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα, των αποφοίτων των τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ, σύμφωνα δε με το άρ. 1, το εργασιακό πεδίο εφαρμογής είναι η «αγωγή και φροντίδα παιδιών της προσχολικής ηλικίας από δύο μηνών μέχρι εγγραφής τους στο δημοτικό σχολείο».

Αντιθέτως η καταπάτηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που επικαλείσθε εσείς, έχει συντελεσθεί για τον κλάδο μας καθώς, από το 2006 με την εφαρμογή του άρθρου 73 του Ν. 3518/ΦΕΚ 272/21-12-2006, έχουν καταστρατηγηθεί αυθαίρετα τα κατοχυρωμένα και θεσμοθετημένα επαγγελματικά μας δικαιώματα ως προς την ηλικία 5-6 ετών.

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του Πρότυπου Κανονισμού Λειτουργίας Δημοτικών και Κοινοτικών Ν.Π.Δ.Δ. Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών, (ΚΥΑ 16065/ΦΕΚ 497/22.04.2002), ο οποίος αποτελεί και το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών:

Οι Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί που είναι κυρίαρχα χώρος αγωγής και ασφαλούς διαμονής για παιδιά προσχολικής ηλικίας σκοπό έχουν:

Να παρέχουν ενιαία προσχολική αγωγή σύμφωνα με τα πλέον σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα.
Να βοηθούν τα παιδιά να αναπτυχθούν ολόπλευρα, σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά και κοινωνικά.
Να εξαλείφουν κατά το δυνατό, τις διαφορές που τυχόν προκύπτουν από το πολιτιστικό, οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους.
Να εξυπηρετούν τους γονείς και παράλληλα να τους ευαισθητοποιούν πάνω σε θέματα σύγχρονης παιδαγωγικής και ψυχολογίας.
Να βοηθούν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας στην ομαλή μετάβαση τους από το οικογενειακό στο σχολικό περιβάλλον.
Να παρέχουν ημερήσια διατροφή και φροντίδα στα παιδιά που φιλοξενούνται τηρώντας τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
Σύμφωνα με το άρθρο 14 του ως άνω Κανονισμού, κατά τη διάρκεια παραμονής στους χώρους φιλοξενίας, τα παιδιά απασχολούνται με παιδαγωγικά προγράμματα δραστηριοτήτων καλύπτοντας τις ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικές και νοητικές τους ανάγκες. Τα ως άνω επιβεβαιώνονται και από το περιεχόμενο σπουδών των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ, όπου αναφέρει ότι "…. καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο της εφαρμογής γνώσεων και μεθόδων που αφορούν την αγωγή και φροντίδα παιδιών προσχολικής ηλικίας (0-6 ετών)".

Περαιτέρω, στο άρθρο 7 του ως άνω Κανονισμού αναφέρεται ότι δικαίωμα εγγραφής στους Παιδικούς Σταθμούς έχουν όλα τα παιδιά από την ηλικία των 6 μηνών έως την ηλικία εγγραφής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Από το συνολικό πλέγμα συνεπώς όλων των ως άνω διατάξεων που ισχύουν σήμερα, και αποτελούν το νομικό και θεσμικό πλαίσιο που μας αφορά, είναι σαφές ότι οι Παιδικοί Σταθμοί είναι χώροι αγωγής και φροντίδας των μικρών παιδιών ηλικίας από 0 έως 6 ετών, ο δε ρόλος των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας είναι εξόχως παιδαγωγικός και εκπαιδευτικός, προσαρμοζόμενος προφανώς κάθε φορά στην ηλικία του παιδιού. Δεν νοείται άλλωστε πλέον η έννοια της φροντίδας ενός παιδιού, μέσα σε ένα θεσμικό πλαίσιο, αποσπασμένη και διαχωρισμένη από την έννοια της αγωγής και εκπαίδευσης.

Σχετικά δε με τους ισχυρισμούς σας ότι υφίσταται μεταξύ παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας και νηπιαγωγών «ένα τεράστιο επιστημονικό, μεθοδολογικό και γνωσιολογικό αγεφύρωτο χάσμα», σας επισημαίνουμε ότι τα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ έχουν ως αποστολή «να προάγουν την ανάπτυξη και τη μετάδοση των γνώσεων στις επιστήμες της αγωγής παιδιών προσχολικής ηλικίας με τη διδασκαλία και την εφαρμοσμένη έρευνα και να παρέχουν στους σπουδαστές τα απαραίτητα εφόδια που εξασφαλίζουν την άρτια κατάρτισή τους για την επιστημονική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία και εξέλιξη» και «ταυτόχρονα να παρακολουθούν τις διεθνείς εξελίξεις στον επιστημονικό και εκπαιδευτικό τομέα, να αναπτύσσουν διεθνείς συνεργασίες με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού, να συνεργάζονται με Βρεφονηπιακούς σταθμούς και άλλους φορείς οι οποίοι σχετίζονται με το γνωστικό αντικείμενο των Τμημάτων, να χρησιμοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, να διεξάγουν έρευνα κ.ο.κ.» Η διάρκεια των σπουδών στα Τμήματα Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ είναι οκτώ ( 8 ) εξάμηνα, δηλαδή Τριτοβάθμια, πλήρης τετραετής φοίτηση και εκπαίδευση.

Κατά τη διάρκεια των επτά πρώτων εξαμήνων οι σπουδές περιλαμβάνουν θεωρητική διδασκαλία, εργαστηριακές ασκήσεις, επισκέψεις σε χώρους εφαρμογής γνώσεων και μεθόδων που αφορούν στην αγωγή παιδιών προσχολικής ηλικίας και εκπόνηση εργασιών (βιβλιογραφικών και εφαρμοσμένων ερευνητικών) που σχετίζονται με το αντικείμενο σπουδών. Το όγδοο εξάμηνο σπουδών περιλαμβάνει την πρακτική άσκηση στο επάγγελμα και την εκπόνηση πτυχιακής εργασίας που εξασφαλίζει την εμβάθυνση, εκ μέρους του τελειοφοίτου των Τμημάτων, σε ένα επίκαιρο και σημαντικό θέμα έρευνας ή σε γνωστικό αντικείμενο που έχει άμεση σχέση με την ειδικότητα σπουδών.

Ως εκ τούτου, στις επιστολές και τα άρθρα σας αγνοείτε επιδεικτικά τόσο το νομικό-θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία και καθορίζει το χαρακτήρα των Παιδικών Σταθμών, όσο και την ύπαρξη, λειτουργία και επιστημονική υπόσταση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των ΑΤΕΙ.

Ομοίως, φαίνεται ότι δεν έχετε ενημερωθεί ότι ο όρος «βρεφονηπιοκόμοι» έχει καταργηθεί, τα Τμήματά έχουν μετονομαστεί σε τμήματα Προσχολικής Αγωγής, η δε αλλαγή αυτή στην ονομασία δεν συνιστά απλώς αλλαγή ονόματος, αλλά έγινε προκειμένου να εναρμονιστεί ο τίτλος σπουδών του κλάδου μας, με το νέο σύγχρονο πλέον ρόλο του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας, ο οποίος δεν είναι «φροντιστής» παιδιών, ούτε φύλακας, αλλά παιδαγωγός.

Ως εκ τούτου, είναι προφανώς σεβαστή η έκφραση γνώμης για το πώς πρέπει να είναι το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας, ακόμα και εάν, κατά την κρίση μας, οι απόψεις που εκφράζετε απηχούν αναχρονιστικές, συντηρητικές και σε κάθε περίπτωση ξεπερασμένες επιστημονικά αντιλήψεις, σχετικά με το παιδί, την εκπαίδευση και το ρόλο του παιδαγωγού, αντιλήψεις οι οποίες εδώ και καιρό έχουν αναθεωρηθεί σε όλον τον ανεπτυγμένο κόσμο.

Η έκφραση της γνώμης σας όμως δεν μπορεί να φτάνει σε σημείο προσβολής, υποτίμησης και πλήρους απαξίωσης της επαγγελματικής και επιστημονικής υπόστασης ενός ολόκληρου κλάδου, στον οποίο μάλιστα η Πολιτεία έχει εμπιστευθεί τη διαπαιδαγώγηση, την εκπαίδευση και φροντίδα των παιδιών στην πιο ευαίσθητη ηλικία τους. Η διαρκής και συστηματική απόκρυψη εκ μέρους σας του ισχύοντος νομικού πλαισίου που μας αφορά, των κατοχυρωμένων επαγγελματικών μας δικαιωμάτων, της επιστημονικής εκπαίδευσης που λαμβάνουμε, ακόμα και της ορθής ονομασίας του τίτλου μας, αποτελούν συκοφάντηση του κλάδου μας αφενός και αφετέρου σοβαρή παραπλάνηση και παραπληροφόρηση της κοινωνίας.

Η διασπορά ψευδών ειδήσεων η διάδοση ανακριβών και αναληθών στοιχείων και η αποσιώπηση των αληθινών σχετικά με το ρόλο και τη λειτουργία μας ως παιδαγωγών, με τα επαγγελματικά μας δικαιώματα αλλά και τη θέση των Παιδικών Σταθμών στη Χώρα μας, είναι εντελώς παράνομη και προσβλητική, αφού μας εμφανίζει ως «λαθρεπιβάτες» σχεδόν της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης! Επιπλέον, δημιουργεί ανεπίτρεπτη σύγχυση και ανασφάλεια στους γονείς αλλά και στους μελλοντικούς παιδαγωγούς, για ζητήματα ιδιαίτερα ευαίσθητα και σοβαρά.

Τέλος, επισημαίνουμε ότι οι τοποθετήσεις σας αυτές θίγουν τους συναδέλφους μας νηπιαγωγούς οι οποίοι έχουν επιλέξει ως εργασιακό χώρο τους Παιδικούς Σταθμούς και με τους οποίους μας ενώνουν κοινοί αγώνες και κοινά οράματα για τη διασφάλιση της ποιότητας στην Προσχολική Αγωγή και για τη θεσμοθέτηση Ενιαίου Εθνικού Συστήματος Προσχολικής Αγωγής Εκπαίδευσης και Φροντίδας.

Η διχοτόμηση της Προσχολικής Αγωγής (Παιδικοί Σταθμοί – Νηπιαγωγεία), δημιουργεί ανομοιογένεια, ετερογένεια και εκ φύσεως μεροληψία και ρατσισμό, καθώς γίνονται διακρίσεις και δεν δίνονται ίσες ευκαιρίες στα παιδιά, ανεξάρτητα από την ηλικία τους για υψηλή ποιότητα Προσχολικής Αγωγής, Εκπαίδευσης και Φροντίδας.

Εκφράζουμε την πεποίθηση ότι η διένεξη ανάμεσα στους Παιδαγωγούς Προσχολικής Ηλικίας που προσπαθείτε να καλλιεργήσετε και στην οποία επιδίδεστε εδώ και καιρό, δεν εκφράζει το σύνολο των μάχιμων Παιδαγωγών αποφοίτων των ΑΕΙ και των ΑΤΕΙ, οποίοι δίνουν καθημερινό αγώνα για την διασφάλιση της ποιότητας στην Προσχολική Αγωγή και την θεσμοθέτηση Εθνικής στρατηγικής που θα δίνει βαρύτητα στην ποιότητα και θα επιδιώκει ένα συνεκτικό πλαίσιο, όσον αφορά στο σύνολο των προϋποθέσεων για την λειτουργία των δομών Προσχολικής Αγωγής και της ενιαίας εκπαίδευσης των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας.

Σήμερα όσο ποτέ άλλοτε υπάρχει αναγκαιότητα δόμησης μιας συνεκτικής ενόρασης, για την εφαρμογή ενός κοινού συμφωνημένου παιδαγωγικού πλαισίου, που θα επιτρέπει πλέον να προσδιοριστούν με σαφήνεια οι Παιδαγωγικοί Προσανατολισμοί και να διασφαλιστούν τα πρότυπα ποιότητας, σύμφωνα με τα Διεθνή Ερευνητικά δεδομένα, τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τις βέλτιστες πρακτικές των Ευρωπαϊκών Κρατών.

Η χάραξη Ενιαίας Εθνικής Στρατηγικής στην Προσχολική Αγωγή με την ένταξη των Παιδικών Σταθμών στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας και την ενιαία εκπαίδευση των Παιδαγωγών Προσχολικής Ηλικίας, αποτελεί κορυφαία πολιτική επιλογή με τεράστια εκπαιδευτικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη.

Σας καλούμε συνεπώς να υπερασπιστείτε τα συντεχνιακά σας συμφέροντα μέσα στο πλαίσιο του νόμου με καλή πίστη, με σεβασμό στο ισχύον νομικό και θεσμικό πλαίσιο, χωρίς να διαδίδετε ψευδείς ισχυρισμούς, χωρίς να δημιουργείτε σύγχυση και χωρίς να παραπληροφορείτε το κοινό.

Διαμαρτυρόμαστε για την παραπάνω συμπεριφορά σας και σας καλούμε άμεσα να άρετε τις προσβολές αυτές, ανασκευάζοντας τις ψευδείς διαδόσεις, και να παραλείψετε κάθε τέτοια πράξη στο μέλλον. Διαφορετικά, είμαστε υποχρεωμένοι να αποκαταστήσουμε την αλήθεια ενώπιον της δικαιοσύνης και επιπρόσθετα να διεκδικήσουμε αποζημίωση για την παράνομη, υπαίτια και κακόπιστη συμπεριφοράς σας σε βάρος ενός ολόκληρου κλάδου, το ποσό της οποίας θα διατεθεί εξ ολοκλήρου και αποκλειστικά για κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών προσφυγόπουλων που έχουν ενταχθεί σε δομές εκπαίδευσης της χώρας μας.


Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

https://sxoleio.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;  Empty Απ: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΣ Ή ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ;

Δημοσίευση από Admin Δευ Μάης 08, 2017 2:58 am

Ας δούμε και την άλλη άποψη.

Υπόμνημα για τις εγγραφές των προνηπίων στα νηπιαγωγεία και την θέσπιση δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης

Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών / Δασκάλων  με Μεταπτυχιακές/Διδακτορικές σπουδές στην Ειδική Αγωγή/Σχολική Ψυχολογία.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ


Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,


 Ο σύλλογός μας άκουσε με ιδιαίτερη χαρά τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για τις εγγραφές των  προνηπίων (νηπίων β ηλικίας) στα δημόσια νηπιαγωγεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Εκπροσωπώντας μέλη μας, τα οποία εκτός από εξειδίκευση στην ειδική εκπαίδευση κατέχουν πρωτίστως βασικές σπουδές στα Ανώτατα πανεπιστημιακά  Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης – Νηπιαγωγών , βλέπουμε πολύ θετικά την παραπάνω εξαγγελία για τους εξής λόγους : Τα προνήπια ή νήπια β ηλικίας με ειδικές  εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία έχουν ανάγκη από δομημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης κάτι που αντιμετωπίζεται αποκλειστικά στα Τμήματα Ένταξης ή με παράλληλες στηρίξεις σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη εκπαίδευση του αναλυτικού προγράμματος για το νηπιαγωγείο, που αφορά την τάξη φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων αδιακρίτως. Τα  τμήματα ένταξης αποτελούν εκπαιδευτικό θεσμό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι φροντίδας και λειτουργούν αποκλειστικά στα νηπιαγωγεία που ανήκουν στο ΥΠΠΕΘ. Η δομή λειτουργίας  των παιδικών σταθμών η οποία δεν στηρίζεται στην εφαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων καθώς και στην παιδαγωγική καθοδήγηση των σχολικών συμβούλων προσχολικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης δεν μπορεί να στηρίξει ουσιαστικά την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές – προνήπια με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συμπερασματικά  στην προκειμένη περίπτωση πρόκειται για μια άλλη φιλοσοφία  διαφορετική από εκείνη της εκπαίδευσης νηπίων ηλικίας 4-6 ετών . Ως εκ τούτου η οποιαδήποτε παραμονή των προνηπίων με ΕΑΕ στους παιδικούς σταθμούς δεν συμβάλει έγκαιρα και ουσιαστικά στην ολόπλευρη και ισόρροπη αντιμετώπιση των δυσκολιών τους και κατά επέκταση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων - ικανοτήτων τους και της προσωπικότητάς τους.



             Για τους παραπάνω σημαντικούς  λόγους ο σύλλογός μας επικροτεί την εγγραφή όλων των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία. Παρακαλούμε να προχωρήσετε άμεσα στην θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής  προσχολικής εκπαίδευσης ,η οποία συμβάλει στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη όλων των παιδιών, την έγκαιρη ανίχνευση και αντιμετώπιση τυχών δυσκολιών τους, καθώς επίσης  θέτει τις απαραίτητες βάσεις για την ομαλή  μετάβαση και ένταξή τους στο δημοτικό σχολείο. Παρακαλούμε το υπουργείο και τον κύριο Υπουργό , ο οποίος οφείλουμε να σημειώσουμε ότι είναι ο μοναδικός στα χρονικά που κατανόησε την σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης ξεκινώντας την μεταρρύθμιση από το νηπιαγωγείο και αναδεικνύοντάς το ως πρώτη βαθμίδα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, να προχωρήσουν άμεσα στην θέσπιση της υποχρεωτικότητας της φοίτησης των νηπίων και των προνηπίων στην βαθμίδα του νηπιαγωγείου.

                                                              Για το Δ.Σ.

Η πρόεδρος                                 Η γραμματέας                                  

Αικατερίνη Γόντικα                    Ζ. Βαλλιάνου



ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/ypomnima-gia-tis-eggrafes-ton-pronipion-sta-nipiagogeia-kai-tin-thespisi-dihronis#ixzz4gRMpC5nY

Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 78
Registration date : 20/11/2007

https://sxoleio.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης